ЭЛО үнэлгээний систем

Шатрын тоглогчид анхан шатнаас мастерын зэрэг хүртэл хэрхэн эрэмбэлэгддэг талаар та бодож байсан уу? Хяналтын самбар нь Elo системийг ашигладаг бөгөөд үүнийг бид энэ хэсэгт авч үзэх болно. Сонирхолтой нь энэ системийг видео тоглоом болон олон нийтийн платформд ашиглаж, маш сайн үр дүнд хүрсэн байна.

Эло систем гэж юу вэ?

Эло систем нь 20 -р зуунд хамаарах бөгөөд физикийн профессор Арпад Элогийн нэг санаа юм. Эло өөрөө шатрын мастер байсан тул түүнийг зохион бүтээхээс өмнө байсан Харнесс системийг орлох ийм системийг авчрах нь зүйтэй болов уу. Сүүлчийн систем нь шатрын зохион байгуулагч байсан Кеннет Харкнессийн хийсэн ажил байв. Системийн хувьд зэрэглэлийг доорх системийг дагаж мөрдөх болно.

  • Зохион байгуулагчид тэмцээний тоглогчдын дундаж үнэлгээг тооцоолно.
  • Тоглоомын төгсгөлд тоглогчид дундаж гүйцэтгэлээр нь эрэмбэлэх болно. 50% оноо авсан (хагасыг нь хожиж, талыг нь алдсан) хүмүүс анхны үнэлгээгээ хадгалах болно. 50% -иас доош оноо авсан тоглогчид 50 -аас доош оноо тутамд 10 оноо хасагдах болно. 50% -иас дээш оноо авсан хүмүүс 50 -аас дээш хувь тутамд 10 оноо нэмж авна.

Илүү харааны хувьд жишээ ашиглая. Тэмцээний дундаж үнэлгээ 1800 гэж үзвэл А тоглогч 1700 оноо авсан гэж бодъё. Бүх тоглолтын дундаас А тоглогч 11 тоглолтоос 5 хожиж (45.5%). Тэдний оноо 50% -иас доош 4.5% байгаа нь тэдний шинэ үнэлгээг 1700- (10*4.5) = 1655 болгож байна.

Энэ системийг ойлгоход хялбар байсан бөгөөд АНУ -ын Шатрын холбоо 1956 онд байгуулагдсан цагаасаа хойш олон жилийн турш үүнийг хүлээн авсан юм. Гэсэн хэдий ч энэ систем хожсон, тэнцсэн, хожигдсон зүйлээс хамаардаг байсан ч эцсийн эцэст буруу гэж тооцогддог байв. Үр дүнгийн огцом өөрчлөлтөөс зайлсхийхийн тулд зэрэглэлд илүү их статистик ашиглах шаардлагатай байсан.

Элогийн систем одоо гэрэлтэх боломжтой болсон.

Эло систем гэж юу вэ

Систем хэрхэн ажилласан бэ?

Эло систем нь түүний үнэлгээ нь ялалт, хожигдол, тэнцээнээс хамаардаг тул Харкнес системтэй адил байв. Нэмж дурдахад энэ нь тоглогч бүрийн тоглолтод тоглохдоо дараахь байдлаар тулгуурласан болно.

  • Хэрэв тоглогч хоёрын хамгийн хүчтэй нь гэж тооцогдож, хожсон бол нөгөө тоглогч илүү хүчтэй тоглогчийн талд хэдэн оноо алдах байсан. Гэхдээ сул тоглогч ялсан бол сул тоглогчоос илүү оноо авах болно. Тоглогчид тэнцсэн ч гэсэн сул тоглогч илүү хүчтэй тоглогчоосоо хэдэн оноо авах болно.

Гэхдээ зохион байгуулагчид тоглогч бүрт хэдэн оноо өгсөнийг хэрхэн тодорхойлох вэ? Эндээс математик гарч ирэв! Тоглогч бүрийн гүйцэтгэл цаг хугацааны явцад ердийн хуваарилагдсан муруйгаар явдаг гэж систем үзсэн. Тиймээс тоглогч тоглолтын хооронд илүү сайн эсвэл муу тоглодог байсан ч хазайлт тийм ч их биш байх болно. Энэ шалтгааны улмаас тэдний дундаж үнэлгээ ихэнх тохиолдолд ижил хэвээр байх болно. Энэ нь өөрчлөгдөх байсан ч гэсэн рейтинг богино хугацаанд асар их оноогоор буурсан Харкнес системтэй адил гэнэтийн зүйл биш юм.

Тоглолтын үр дүнг тодорхойлохын тулд зохион байгуулагчид тоглогчдын үнэлгээг Rᴬ ба Rᴮ гэж үзсэн бөгөөд A, B тоглогчдыг илэрхийлсэн хүчийг А тоглогчийн хувьд дараах томъёог ашиглана.

Хүлээгдэж буй үр дүн A= 1/(1+10^( Rᴮ- Rᴬ)/400

Дараа нь В тоглогчийн хүлээж буй үр дүн дараах байдалтай байна.

Хүлээгдэж буй үр дүн B = 1/(1+10^(Rᴬ- Rᴮ)/400

Тоглогчид ижил үнэлгээ авсан гэж бодъё. Тэд хоёулаа ижил ялалт хүлээж байсан тул тэдний хүлээгдэж буй үр дүн 0.5 байх болно. Мэдээжийн хэрэг, бодит оноо нь ихэнхдээ таамаглалаас ялгаатай байв. Тиймээс үүнийг тооцоолохын тулд урьдчилсан таамаглал (Eᴬ) ба үр дүн (Sᴬ) хоорондын пропорциональ шугаман тохируулгыг ашиглан доош эсвэл дээш тохируулгыг хийсэн болно. Хамгийн их тохируулгыг мастеруудын хувьд 16, сул тоглогчдын хувьд 32 байхаар тохируулсан.

Дараа нь томъёо нь ийм байх болно.

R1ᴬ = Rᴬ + K (Sᴬ - Eᴬ)

Энэ томъёо нь ойлгомжгүй байж магадгүй тул үүнийг төсөөлөөд үзье.

А тоглогч 2500 үнэлгээтэй, В тоглогч 2200 үнэлгээтэй. А тоглогч В тоглогчоос илүү сайн тоглодог бөгөөд Elo үнэлгээний анхны томъёог ашигласнаар тэдний хүлээгдэж буй оноо дараах байдалтай байна.

1/ (1+10^ (2200- 2500)/ 400 = 0.17

В тоглогч бол хамгийн сул тоглогч бөгөөд гоол оруулах төлөвтэй байна.

1/ (1+10^ (2500- 2200)/ 400 = 0.05

Зохион байгуулагчид 16 -ийн тохируулгыг ашигладаг бөгөөд А тоглогч ялна гэж бодъё. Үнэлгээ нь өөрчлөгдөөд дараах хаягаар ирнэ.

R1ᴬ = Rᴬ + K (Sᴬ - Eᴬ)

Тоглогч А = 2500 + 16 (1-0.17) = 2513

Тоглогч B = 2200 + 16 (0-0.05) = 2199

Гэхдээ хэрэв В тоглогч түрүүлэх юм бол рейтинг дараах байдлаар өөрчлөгдөх болно.

Тоглогч А = 2500 + 16 (0-0.17) = 2497

Тоглогч B = 2200 + 16 (1-0.05) = 2215

Та ялгааг нь харж байна уу? Хэрэв илүү хүчтэй тоглогч хожиж, түрүүлнэ гэж бодож байсан бол тэдний рейтинг тийм ч их өсөхгүй. Сул тоглогчийн оноо тийм ч их буурдаггүй. Гэхдээ сул тоглогч хожиход тэд рейтингээ өсгөх болно, гэхдээ илүү хүчтэй тоглогч тийм ч их алддаггүй.

Elo үнэлгээ хаа сайгүй хүчинтэй юу? Тийм ч дөхсөнгүй. Энэ үнэлгээ нь зөвхөн тодорхой усан санд хамааралтай бөгөөд зөвхөн гаргасан шатрын холбоонд л ажиглагддаг. Тиймээс өөр өөр холбооны тоглогчид энэ хоёрын хэн нь илүү сайн тоглогч болохыг тодорхойлохын тулд бусад үнэлгээ шаарддаг.

Систем хэрхэн ажилласан бэ

Системийн хэрэглээ

Шатраас гадна энэхүү үнэлгээг бусад салбарт бас ашигладаг, үүнд:

Ширээний тоглоом ба хөзрийн тоглоом

Та зохион байгуулагчдад бусад тоглогчдоос илүү сайн үнэлгээ өгөхөд туслахын тулд үндэсний скрабл тэмцээнд оролцохдоо энэхүү үнэлгээг олж болно. Энэ нь тэргүүлэгчдийн самбарын тоглоомын серверүүдийн үнэлгээг тооцоолоход хэрэглэгддэг. Энэхүү үнэлгээ нь Покемон зэрэг тэмцээнд алдартай болсон.

Видео тоглоом

PUBG бол тоглогчдын анхаарлыг татсаар байгаа хамгийн түгээмэл видео тоглоомуудын нэг юм. Хожсон тоглогчид илүү сайн үнэлгээ авч, хожигдсон хүмүүс оноо алдах болно. Гэхдээ өөрчлөлт гэнэт гараагүй учраас ихэнх тоглогчид цөөн тоглолтонд хожигдохоос санаа зовдоггүй. Бусад видео тоглоомууд энэ системийг ашигладаг боловч өрсөлдөх чадварыг харгалзан үздэг.

Tinder

Энэхүү онлайн болзооны програмын хөгжүүлэгчид ижил төстэй сонирхолтой хүмүүстэй таарахад нь туслахын тулд Elo үнэлгээний системийг ашигладаг гэдгээ хүлээн зөвшөөрдөг. Эрэмбэ нь тэдний алгоритмд хэрхэн тусалсан талаар тодорхойгүй байсан ч тэд илүү сайн тоглолтыг баталгаажуулахын тулд энэ системийг ашиглах талаар зарим зүйлийг тодруулсан.

Tinder

Сул тал байна уу?

Харамсалтай нь Elo үнэлгээний систем нь зарим сул талуудтай тулгарсан. Зарим тоглогчид хожигдох нь тэдний чанарт нөлөөлж, сул тоглогчдыг байр сууриа эзэлнэ гэж айдаг тул тоглохгүй байх сонголт хийдэг. Гэхдээ ялагдалд анхаарлаа төвлөрүүлэхийн оронд үргэлжлүүлээрэй.

Тоглоомын дасгал хийж, үүнийг төгс болгоорой, тэгвэл таны зэрэглэл цаашид асуудалгүй болно. Шатар, PUBG эсвэл бусад тоглоомын аль алинд нь энэ хандлага нь тэргүүлэгчдийн самбар дээр удаан хугацаанд үлдэхэд тусална. Хамгийн сайн сайхныг хүсье!